ELEKTROZAWÓR N75 i N18

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WojtasFCP
    Drive
    • 2005
    • 43

    ELEKTROZAWÓR N75 i N18

    Zamieszczone przez mjaza
    Co do TDi to szkoda, ze nie ma w ofercie wersji 100PD, zawsze to jednak nowszy silnik, no i mozliwosci jakie) W fabii daja, a w octavi nie - kompromitacja.
    Nie ma, bo Octa to starszy model. :roll: Jak wchodzily PD to Octa smigala juz na 90 i 110 TDI, wiec jaki byl sens wprowadzac 100PD? Fabia od poczatku miala PD.
    Analogicznie jest w Leonie-Ibizie.

    Co do mozliwosci tuningu silnika ATD, to przemilcze...

    BTW - kup Leona - klub uzytkownikow tego modelu tez jest jakby co.
    Fabia Club Polska : www.fcp.pl

    Moja Fabka
  • lyzy 110
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2004
    • 237

    #2
    ELEKTROZAWÓR N75 i N18

    Witam
    Czy ktos moze wyjasnic jaka role pelnia te elektyrozawory w samochodzie i czy przy spadku mocy mozna je czyscic (przeczytalem w ktoryms z postow ze w myjsce ultradzwiekowej by PIOTRUS) :lol:
    W zwiazku z tym mam pytanie czy nie zaszkodzi to tym zaworkom no i ktory jest wazniejszy a moze rowniez EGR warto przeczyscic. :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

    Szukam spadku mocy wymienilem juz przeplywke na nowa i kupa nadal slaby :twisted: co wiecej na 4 i 5 biegu przy 3500 obr jakby odcinalo paliwo :x na nizzyszch biegach jest ok kreci na maxa
    była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      N18 - Zawor EGR (recyrkulacji spalin)
      Steruje iloscia spalin, które wracaja do silnika wraz z zasysanym powietrzem.

      N75 - Zawor ograniczajacy cisnienie doladowania
      Jak sama nazwa wskazuje kontroluje cisnienie, ktore pompuje turbina.

      To tak w wielkim skrocie, gdyby Marek mial czas pewnie opisalby to fachowo.

      Co do EGRu to proponuje go kompletnie zaslepic i wyczyscic kolektor dolotowy.
      Co sie w nim dzieje patrz moja relacja z przeszczepu turbiny

      Najlepiej to podjedz do Mastersa na diagnoze
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • Wlod
        Drive
        • 2006
        • 63

        #4
        Co do N18 to któregoś pięknego dnia samochód(octa 1.9tdi 2003r.) zmułowaciał. Dojechałem do domu zdjąłem maskownicę i znalazłem ustroistwo plastikowe z wężykami-wiedziałem gdzie szukać bo kiedyś miałem podobną usterkę i okazało się że to to. Zagięty był wężyk(przetarł się i zgiął w słabszym miejscu) doraźnie wyprostowałem a potem wymieniłem. Dziś znowu to samo -po jakiś 10tys od w/w przygody. Dojechałem do pracy wężyki ok, więc ja jako prawdziwy Polak-puk puk w to ustroistwo i co ?-chodzi jak burza. Chcę to wymienić, ale być może macie inny pomysł i ew. gdzie to kupić, oprócz oczywiście ASO. Z góry dzięki.

        [ Dodano: Pią 28 Gru, 07 12:44 ]
        Błąd! To nie N18 to zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin.

        Komentarz

        • wojtass
          Rider
          • 2007
          • 473

          #5
          a ja mam pytanie
          Czy jak jest walnięty N75 to jest większe spalanie ?

          [ Dodano: Pią 18 Sty, 08 10:00 ]
          a i jeszcze jedno
          Czy jak wymieniłem N75 na nowy to musze wykasować błedy w kompie poprzez vag-a?

          Komentarz

          • Arti23
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 892
            • Superb II combi (3T5)
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            wojtass, nie pali wiecej tylko jak wyjedziesz na trase to po ok 100 km może zdarzyć się notlauf (po przekroczeniu 2500-3000 obr/min następuje przejście w tryb awaryjny) objawia się to spadniem mocy i za cholere nie przekroczysz 130km/h

            jak wymienisz N75 nie musisz nic kasować, tylko uważaj na wtyki bosą 2 rodzaje, owalna i kwadratowa
            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

            Komentarz

            • wojtass
              Rider
              • 2007
              • 473

              #7
              ARTI
              tak tak wiem, a dlaczego jak wyjadę za miasto?
              w miescie tez chyba walnie notlauf po 2500 tys chyba ?

              [ Dodano: Pią 18 Sty, 08 11:50 ]
              i wtedy tylko wyłącz/włącz

              Komentarz

              • Arti23
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 892
                • Superb II combi (3T5)
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                mnie dopadał jak przejechałem ok 100 km na trasie i jak sie pojawił to generalnie była kupa nie jazda bo każde przekroczenie magicznych obrotów i wysrywało sie

                w mieście nigdy sie u mnie nie pojawił
                Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                Komentarz

                • wojtass
                  Rider
                  • 2007
                  • 473

                  #9
                  i jeszcze jedno pytanko
                  Czy pada również N18? Jakie sa efekty walnietego N18 Bo jak walnie N75 to wiem , muł a N18?

                  Komentarz

                  • Challenger
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 45

                    #10
                    N 75 mozna oczywiscie reanimować, moge podac link jak to zrobić, ale to co piszecie wyzej to wyglada mi na zapieczone kierownice turbiny, czyli przeładowanie.
                    Jak silnik wpada w tryb notlauf, to nic zlego sie tam z nim nie dzieje bo komp ustawia minimalną dawker paliwa i nie ma buta.
                    Trzeba po prostu raźniej krecic silnikiem, a nie meczyc na malych obrotach.
                    Aby pozbyc sie chwilowo tego trybu, trzeba zgasić silnik i jeszcze raz zapalic i pójdzie normalnie.
                    Pozdr.
                    VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                    Komentarz

                    • wojtass
                      Rider
                      • 2007
                      • 473

                      #11
                      a mozesz zapodac tego linka?
                      A te N18 tez moze pasć jak N75?

                      Komentarz

                      • Challenger
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 45

                        #12
                        Zamieszczone przez wojtass
                        a mozesz zapodac tego linka?
                        A te N18 tez moze pasć jak N75?
                        Masz nizej dokładny opis reanimacji, nawet ze zdjeciami.
                        Tylko lepiej nie uszkadzac i nie wyrzucać metalowej oslony, tylko delikatnie podważać i pózniej z powrotem załozyc i zacisnąć, sprawdzone, jest jak nowy. Jak bedziesz czyscił N75 od turbawki, to warto i N18 od EGR-u, sa takie same.



                        Tylko trzeba sie zdaje sie zalodować na forum golfa. Ale to moment z rejestracją, a warto, polecam.

                        Pozdr.
                        VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                        Komentarz

                        • Antoine
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 135

                          #13
                          Zamieszczone przez Challenger
                          Zamieszczone przez wojtass
                          a mozesz zapodac tego linka?
                          A te N18 tez moze pasć jak N75?
                          Masz nizej dokładny opis reanimacji, nawet ze zdjeciami.
                          Tylko lepiej nie uszkadzac i nie wyrzucać metalowej oslony, tylko delikatnie podważać i pózniej z powrotem załozyc i zacisnąć, sprawdzone, jest jak nowy. Jak bedziesz czyscił N75 od turbawki, to warto i N18 od EGR-u, sa takie same.



                          Tylko trzeba sie zdaje sie zalodować na forum golfa. Ale to moment z rejestracją, a warto, polecam.

                          Pozdr.
                          a gdzie ow zaworek sie znajduje w O1 ALH??
                          Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                          Komentarz

                          • RODROG
                            Drive
                            • 2006
                            • 96
                            • Octavia III (5E3)
                            • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            #14
                            Witam!
                            Też mam spadek mocy, napiszcie, czy jak pojadę na diagnostykę komputerową to pwiedzą zawór N75 do wymiany. Ostatnio podjechałem to ten od komputera powiedział, turbina za słabo ładuje i to wszystko, doszedłem, że padła bańka przy turbinie, po wymianie bańki dobrze było przez dwa dni, podejrzewam ten zawór N75, za słabo zasysa membranę no i nie steruje turbiną, zapieczone kierowniczki odpadają (znam objawy i potrafię usunąć). Próbuję odrzucać myśl o padniętej turbinie ze względu na koszty. Przy okazji turbina to pada nagle czy stopniowo i jak to się objawia, jakiś hałas, dym, wibracje.
                            Pozdr!
                            1)1,9 TDI rok 2001
                            333 000 km
                            110 KM seria - prog. na 135KM

                            2)2,0 TD rok 2011 140KM
                            po mod. 187KM

                            3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                            po mod. 225KM

                            Komentarz

                            • Antoine
                              Ambiente
                              • 2004
                              • 135

                              #15
                              Zaworek wymieniony - pomoglo na 2 tygodnie
                              kierownice w turbinie wyczyszczone - pomoglo na tydzien

                              co teraz? turbina do wymiany? jakie koszta? gdzie kupic?
                              Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                              Komentarz

                              • Paweł T
                                Elegance
                                • 2006
                                • 784

                                #16
                                ludzie, zróbcie diagnostykę podczas jazdy i wklejcie logi, zobaczymy czy turbina za mało ładuje czy przeładowuje, wtedy będzie można coś powiedzieć
                                TDI ASV 140KM 300Nm

                                Komentarz

                                • Ziomal
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 5841
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  przepływke sprawdź.
                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                  Komentarz

                                  • Antoine
                                    Ambiente
                                    • 2004
                                    • 135

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Paweł T
                                    ludzie, zróbcie diagnostykę podczas jazdy i wklejcie logi, zobaczymy czy turbina za mało ładuje czy przeładowuje, wtedy będzie można coś powiedzieć

                                    z tego co mechanik testowal je na VAGu to przeladowuje
                                    Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                                    Komentarz

                                    • momo05
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 395

                                      #19
                                      na 100% zapieczone kierowniczki turbny albo mieszek mialem to samo u mnie byl mieszek

                                      [ Dodano: Sob 18 Paź, 08 18:13 ]
                                      na 100% albo zapieczone kierowniczki albo mieszk mialem to samo u mnie byl mieszek
                                      .................................................. ..............
                                      O SERCE SZKODNIKA dba
                                      Perfect Serwis DobryGrześWawa

                                      .................................................. ..............

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        momo05
                                        Zamieszczone przez Antoine
                                        kierownice w turbinie wyczyszczone - pomoglo na tydzien
                                        czytamy dokładniej.
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • momo05
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 395

                                          #21
                                          czytam dokladnie Ziomal kwestia kto to czyscil i jak jak w servisie albo kiepawy mechanior to sie nie dziwie do czyszczenia trzeba goscia co sie na tym zna czyszcenie a czyszczeie i tak stawiam na mieszek
                                          .................................................. ..............
                                          O SERCE SZKODNIKA dba
                                          Perfect Serwis DobryGrześWawa

                                          .................................................. ..............

                                          Komentarz

                                          • Paweł T
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 784

                                            #22
                                            przeładowuje więc kierownice nie są dobrze sterowane. N75 i przepływka odpada.
                                            Kierownice trzeba sprawdzić czy lekko chodzą, może mieszek jest źle ustawiony, bo jakby był dziurawy to raczej by nie przeładowywała
                                            TDI ASV 140KM 300Nm

                                            Komentarz

                                            • Ziomal
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 5841
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez momo05
                                              ak w servisie
                                              W servisie nie czyszczą tylko proponują regenerowaną za 4 tys :diabelski_usmiech
                                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                              Jest O1 1.6 BFQ

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                A może otworzyć linię o 700....... pod tytułem WRóŻKA :P
                                                Auto musi zdiagnozować ktoś kto ma pojęcie o TDI. Bez zdjęcia mieszka nie można orzec co jest przyczyną :!: :!: :!:
                                                o czyszczeniu kierownic przez "MECHANIKA" może coś powiedzieć kol. Virue. Właśnie dzięki takiemu sk............. :evil: który nie miał pojęcia jak się to robi, teraz musi wymienić turbinę
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • Damianoski
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  Witam podpinam sie pod temat bo nie wiem czy to kierownice zapieczone czy N75 czy przepływka czy jeszcze coś?
                                                  Czy są jakieś sposoby aby to samemu sprawdzić albo przynajmniej wykluczyć pewne z nich żeby nie dać sie naciągnąć na niepotrzebne koszty. Nie mam możliwości podmiany N75 ani przepływki.
                                                  Auto ciągnie dobrze na 1,2 na 3 czasami przy 4tys odcina. Na 4 przy 3,5 traci moc ale nie zawsze i nieraz pomaga jak spuszczę trochę z gazu. Na 5 czasami słabizna , a czasami nawet do 160 pociagnie. Pod górkę gorzej. Dodam że byłem juz z tym u mechaniora:
                                                  wymienił jeden wężyk podcisnienia bo byl upalony i zlutowal jakis kabelek co biegl blisko turbo. Auto wcześniej wogóle mulilo max 120km/h. Wykasowal błedy i przejechaliśmy sie i szło dobrze, nie testowalismy w sumie do takich predkosci ale na 5 szedl ok. Po pewnym czasie dzieje sie to co napisalem wyżej.
                                                  Mój mechanior to dobry specjalista ale nie jestem pewnien czy jest na tyle dobry zeby turbo dać mu czyścić. Może cos spieprzyć?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...